Peuteropvang

Peuters kijkend naar een boek

‘Maak plaats voor peuters’ is de naam van de werkwijze voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Humankind ziet peuters als natuurlijke onderzoekers, ontdekkingsreizigers. Ze krijgen het vertrouwen en de ruimte om zich op hun eigen manier en in hun eigen tempo te ontwikkelen. Alle kinderen krijgen de kans om dingen zélf te doen. Niet alleen tijdens activiteiten, maar juist tijdens de ‘gewone’ dagelijkse bezigheden.

Peuter met telraam
Nieuwsgierig naar onze peuteropvang geworden?
Neem hier een kijkje!

Ontwikkeling op hun eigen tempo

Bij Humankind maken peuters vrienden én leren ze veel van elkaar. Ze krijgen de ruimte zich te ontwikkelen in hun eigen tempo, op hun eigen manier. In een omgeving die helemaal op hen is afgestemd. Daarom staan tafels, stoelen, banken en kasten op peuterhoogte. Zelf kunnen is zelf doen. Zo wint een peuter snel aan zelfstandigheid. En dat geeft zelfvertrouwen.

Voorschoolse Educatie

Humankind biedt kinderen van 2 tot 6 jaar een VE (Voorschoolse Educatie) programma aan: extra ondersteuning in voorbereiding op de basisschool. Door middel van een thematisch aanbod, een uitnodigende en gezellig ingerichte ruimte en uitdagende activiteiten stimuleren we peuters om nieuwe woorden te leren, na te denken, te spelen met andere kinderen, hun motoriek te oefenen (beheersen van het bewegen), zich te concentreren en te luisteren.